برگزاری مجمع عمومی سازمان و انتخابات بازرسین-10 اسفندماه 95

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، مجمع عمومی سازمان با دستور جلسه های بودجه سال 96، انتخابات بازرسین و بیلان مالی سال 94 در تاریخ 10 اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، مهندس احمد زارعی رئیس سازمان ضمن خوشامدگویی به مهندسین به ویژه آقای مهندس دستغیبی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان و تبریک روز مهندس، اظهار امیدواری نمود با مشارکت آگاهانه و هم فکری بتوانیم با تاثیرگذاری و تصمیم گیری در خصوص دستورات این جلسه مجمع عمومی در جهت پیشبرد اهداف سازمان موفق باشیم.

وی توجه به ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی را یکی از مواردی دانست که می بایست سرلوحه امور حرفه ای مهندسین قرار بگیرد.

وی در این راستا اظهار داشت: می بایست در هر جایگاه و با هر مسئولیت بکوشیم در جهت ارتقاء اعتبار و جایگاه این سازمان همکاری کنیم.

مهندس احمد زارعی با اشاره به لزوم مشارکت اعضا در کلیه امور تخصصی بیان داشت: آئین نامه کنترل ساختمان موضوعی است که اوایل امسال یک بار به دولت رفت و بدلیل ارائه نظرات کارشناسی توسط کمیسیون های تخصصی از جمله شورای مرکزی و مغایرت های زیادی که با قانون داشت به نتیجه نرسید اما اخیراً مجدداً آئین نامه 63 ماده ای به دولت ارجاع شده که کماکان در دولت در دست بررسی است. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر نیز بر اساس رسالتی که احساس می کرد با ورود به این قضیه طی نامه ای نقطه نظرات خود را اعلام کرد که احساس می کنیم با وجود همه مشکلاتی که در حوزه ساخت و ساز داریم تصویب این آیین نامه مشکلات موجود را بیشتر می کند.

وی یکی از اولویت های هیئت مدیره را مشارکت هرچه بیشتر مهندسین در تصمیم گیری عنوان کرد و افزود: 240 نفر در پهنه استان به صورت پاره وقت در گروه های تخصصی، کمیبسیون ها و کمیته با سازمان همکاری میکنند. اعتقاد هیئت مدیره ، گردش تخصصی نیروها در سازمان است به این معنی که نیروهای جدید وارد شوند و به نحوی همه اعضای سازمان در امر تصمم گیری ها مشارکت کنند. لذا در همین راستا طی یک فراخوان و بر اساس شیوه نامه ای که هیات مدیره مصوب کرده بود، بین اعضایی که تمایل به همکاری با سازمان داشتند با همکاری گروه های تخصصی گزینش هایی انجام شد.

تشکیل کمیته ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی، تدوین نظام نامه ارجاع نظارت،کمیته احراز اقامت اعضا، مستند سازی نقشه های وارده به سازمان، وضعیت توزیع نظارت سازمان در سال 95، آمار مهندسین عضو و تحلیل نظارتی آنان، آمادگی جهت پاسخگویی به اعضا از طرق مختلف ارتباطی،کنترل هزینه های سازمان، دوره های آموزشی، خدمات رفاهی و … از دیگر مواردی بود که در این جلسه توسط رئیس سازمان مطرح شد.

در ادامه این مراسم، با ارائه بودجه سال 96 سازمان توسط مهندس غریب زاده خزانه دار و رای گیری توسط اعضاء حاضر در مجمع، بودجه مذکور با مبلغ    63/309/275/085  ریال با اکثریت قریب به اتفاق آراء به تصویب رسید و پس از ارائه رزومه کاندیداهای بازرسی سازمان توسط آنان انتخابات بازرسین با مشارکت پرشور مهندسین برگزار شد.

سپس مهندس صلاحی نماینده بازرسین، به ارائه عملکرد بازرسین در دو ساله اخیر پرداخت و بعد از ارائه بیلان مالی توسط آقای کریمی مشاور مالی سازمان و رای گیری توسط اعضاء حاضر در سالن، بیلان مالی سال 94 با قریب به اتفاق آراء به تصویب رسید.

در ادامه، با اعلام هیات نظارت بر انتخابات بازرسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، آقایان مهندس سید سعید علم بلادی و مهندس سید علی موسوی زاده و احمد بهادرمنش بیشترین تعداد آراء را به خود اختصاص دادند.

در پایان از نفرات برتر آزمون ورود به حرفه مهندسین سال 95، منتخبین گروه های تخصصی و تعدادی از کارمندان سازمان تقدیر شد. و جوایزی نیز به برندگان مسابقه عکاسی در پیاده روی به مناسبت روز مهندس اهدا گردید.

گفتنی است مجمع فوق در نوبت اول که در تاریخ 3 اسفندماه برگزار شده بود به حدنصاب لازم نرسیده و به 10 اسفند موکول
گردیده بود.

2 1

34

6 7 8

5