به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، تعدادی از اعضای هیئت مدیره این سازمان در تاریخ 16 اسفندماه سال جاری از نمایشگاه صنایع دستی و فرهنگی استان بوشهر  با عنوان “گنج من، استان من” در مدرسه دخترانه باهنر بازدید بعمل آوردند.

این نمایشگاه که از صنایع دستی، دریایی، فرهنگی و سنتی شهرهای مختلف استان بوشهر تشکیل شده بود، با همت دانش آموزان مدرسه باهنر، والدین آنها وکادر آموزشی این مدرسه جهت آشنائی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و سنت و آداب و رسوم استان بوشهر برپا گردید.

IMG_0418

خانم زارعی مدیر این دبستان در خصوص برپایی این نمایشگاه بیان داشت: یکی از اهداف و برنامه های آموزش و پروش ،آموزش مبتنی بر پژوهش و تحقیق می باشدکه این دبستان نیز نظر به اهمیت شناخت دانش آموزان از استان، شهرستان، منطقه و محل زندگی خود ، بوشهرشناسی را جزء برنامه های خود قرار داد و مصادف با 18 اسفندماه اقدام به تشکیل این نمایشگاه نمود .

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی شده است 18 شهرستان استان بوشهر معرفی شوند و بر همین اساس در هر غرفه از دستاوردهای هر شهرستان و منطقه و مجموعه ای از آداب و رسوم، فرهنگ، گویش، غذاها، پوشش، صنایع دستی، محصولات کشاورزی، مشاغل، مشاهیر، اماکن تاریخی و مذهبی، مراسم جشن ها و عزاداری ها و شهدای آنها به معرض نمایش گذاشته شود.

            IMG_0420    IMG_0424

وی در پایان اظهار امیدواری نمود که فرزندان این مرز و بوم بتوانند با استان خود و دلاوری های مردان و زنانش بیشتر آشنا شوند.

مهندس احمد زارعی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر نیز با ابراز تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه عنوان نمود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی آثار برجسته و مثبتی در اتصال فرهنگ و سنت استان به نسل های جدید خواهد داشت.

  IMG_0422