در راستای اهداف هیئت مدیره سازمان در جهت شفاف سازی مصوبات خود برای رؤیت اعضا محترم سازمان، اهم مصوبات جلسه شماره 94 مورخه 99/04/23 مدیره سازمان به شرح ذیل اعلام می گردد:

  • نامه شماره 993/1/808 مورخ 99/04/02 مبنی بر اضافه شدن دو شهر بندر گناوه و جم جهت الزام آزمایش بتن و اطلاع ‌رسانی به مهندسین جهت احداث آزمایشگاه تست بتن با مجوز اداره کل راه و شهرسازی استان قرائت و مقرر گردید که جهت دو شهر مذکور و برازجان، توسط کمیته بتن، آمار تعداد ساخت و سازها به تفکیک تعداد طبقه و متراژ و همچنین دارای سقفهای نوین و همچنین پیشنهاد فاز بندی ساختمان ها جهت کنترل بتن، به جلسه بعدی هیئت مدیره جهت بررسی و تصمیم گیری ارائه شود.
  • نامه شماره 993/1/989 مورخ 99/04/16 مسئول واحد فنی و مهندسی در خصوص ایجاد وحدت رویه در روش محاسبه میزان کارکرد مهندسان شخص حقیقی و حقوقی جهت ارائه ی اظهارنامه ی مالیاتی قرائت و مقرر گردید که جهت اشخاص حقوقی، مطابق بند ۵ صورتجلسه ی شماره ۴۵ مورخ 98/05/20 هیئت مدیره و خصوصاً بند ۱۰- د پیوست آن ( صورتجلسه بررسی نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای حقوقی مورخ 98/05/08) عمل گردد. ضمناً طی نامه ای به شورای مرکزی، در مورد نحوه درج کارکرد طراحی و نظارت مهندسان طراح و ناظر در فرم های اظهارنامه (با توجه به حذف ضرایب مربوطه از ابتدای سال ۹۸) جهت جلوگیری از سردرگمی مهندسان شخص حقیقی و حقوقی استعلام گردد.
  • در مورد بند قبل، گزارش طرح موضوع بلاتکلیفی مهندسان جهت چگونگی درج میزان کار در فرم های اظهارنامه مالیاتی توسط ایشان را در آخرین جلسه مجازی شورای مرکزی ارائه شد.
  • گزارش پیگیریهای به عمل آمده در ارتباط با تملک زمین ها جهت سازمان در شهر دیلم و بزرگراه امام علی بوشهر را ارائه شد که مقرر گردید در اسرع وقت، نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه اقدام شود.
  • با توجه به سوال اعضای هیئت مدیره در مورد چگونگی برگزاری جلسات هیئت عمومی سال جاری که می بایست در تیرماه هر سال انجام شود، آقای مهندس سنائی دشتی توضیح داد که با توجه به نامه وزارت راه و شهرسازی به علت وجود شرایط خاص و به علت انتشار ویروس کرونا تاکنون اقدامی در جهت برگزاری آن به صورت حضوری یا مجازی توسط شورای مرکزی صورت نگرفته است.
  • با توجه به افزایش گسترش ویروس کرونا و به لحاظ جلوگیری از ازدحام مهندسان، در سال جاری، از ایجاد باجه ی مستقل در سازمان جهت تکمیل اظهار نامه ی مهندسان خودداری شود.