در راستای تعاملات فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر و شهرداری بندر بوشهر، دیداری فی مابین اعضای هیئت مدیره محترم سازمان با شهردار محترم بندر بوشهر آقای دکتر امیری در روز شنبه مورخه 97/10/08 صورت پذیرفت.

در این دیدار که اولین دیدار هیئت مدیره دوره هشتم سازمان با شهردار محترم بود ابتدا با خوش آمد گویی از سوی آقای دکتر امیری شهردار محترم بندر بوشهر آغاز گردید. سپس جناب شهردار که خود ایشان از اعضا سازمان در رشته شهرسازی نیز می باشد از تعاملات موجود میان سازمان و شهرداری سخن گفتند و از راههای درآمدزایی که شهرداری با ارائه تخفیفات جدید به شهروندان محترم و به کار بردن سیاست های تشویقی برای کسب منابع درآمدی و ایجاد فرهنگ ساخت ساز از طرف سازمان مطالبی را بیان نمودند.

پس از آن آقای مهندس سنائی دشتی ریاست محترم سازمان ضمن تبریک انتصاب به آقای دکتر امیری به مناسبت تصدی پست شهردار بندر بوشهر در خصوص ارتباطات موجود بین سازمان و شهرداری و تقویت نمودن بیشتر ارتباطات فوق سخنانی بیان نمودند و فرمودند اصلی ترین و مهم ترین هدفی که سازمان و شهرداری به دنبال آن هستند و می بایستی در اجرای آن هماهنگ باشند، رعایت مقررات ملی ساختمان می باشد و از روند رو به رشد آن اطلاع دادند. پس از آن نیز در خصوص تعاملات بیشتر سازمان با شهرداری های شهرهای مختلف و تأسیس بیشتر دفاتر نمایندگی سازمان در شهرهای فاقد دفتر نمایندگی استان خبر دادند. نهایتاً پیشنهاد نمودند کمیته ای متشکل از شهرداری و سازمان دو موضوع مهم را مدنظر قرار دهند 1- بکارگیری مهندسین مجری 2- تأسیس دفاتر خدمات مهندسی که خدمات شهرداری را به عهده مهندسین گذاشته و امور سریعتر پیگیری شود و مقرر شد این کمیته متشکل از مهندس خورشیدیان، مهندس احمدی فر و نمایندگان سازمان پیگیری موضوع را جهت اجرائی شدن به عهده گیرند.

در ادامه جلسه نیز آقای مهندس راویان دبیر سازمان از مشکلات موجود در اجرای مقررات ملی ساختمان و دیگر مشکلات موجود در سطح شهر در خصوص ساخت و سازها و نظارت های لازم و پیشنهاداتی در جهت بهبود تعاملات سازنده فی مابین مطالبی بیان نمودند.

در پایان جلسه نیز آقای احمدی فر مدیر معاونت شهرسازی شهرداری بندر بوشهر در خصوص ایجاد تعاملات بیشتر با سازمان و ارجاع پرونده های کمیسیون ماده 5 به مهندسین شهرساز و کمیته تخصصی شهرسازی سازمان خبر داد.

این جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.