به گزارش واحد روابط عمومی سازمان، در روز شنبه مورخه 98/04/15 جلسه هیئت رئیسه با اعضای کمیته تخصصی مکانیک سازمان در محل سالن جلسات هیئت مدیره سازمان تشکیل گردید. در ابتدای جلسه آقای مهندس سنائی دشتی ضمن عرض خوش آمد به مدعوین، بر تاثیر نقش کمیسیون‌های تخصصی در تصمیمات هیات مدیره تاکید نمود و بیان نمودند که حدود ۴۰۰ نفر مهندس مکانیک دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی، چشم امید به اعضای کمیسیون تخصصی دارند و باید نقاط قوت را افزایش و نقاط ضعف را برطرف نماییم.

در ادامه، آقای مهندس محمد فرحی بزرگ رئیس کمیسیون تخصصی مکانیک ضمن عرض تشکر از برگزاری جلسه مشترک، عملکرد این کمیسیون از بدو تشکیل تا کنون را به صورت خلاصه عنوان نمود که حضور مستمر در سازمان جهت رفع مشکل مجریان، مالکین و مهندسان، پیگیری مستمر جهت تشکیل کمیته‌های گاز و آبفا، کنترل بر نحوه ارجاع نظارت لوله کشی گاز، بررسی فلوچارت ارجاع نظارت گاز شهرستان ها، بررسی آمار ارجاع نظارت گاز در سال ۹۷، بررسی نحوه امتیاز دهی مسئولین دفتر گاز شهرستان ها به ناظرین گاز، سازماندهی ناظرین گاز مهمان، جلسه با اعضای مکانیک کمیته نظارت مضاعف، جلسه مشترک با کمیسیون های تخصصی برق در ارتباط با مسائل مشترک، جلسه مشترک با مسئولین و نماینده شرکت گاز در ارتباط با اصلاح فرم نهایی شماره ۴ تاییدیه سیستم لوله کشی گاز و سایر موارد، جلسه مشترک به همراه مسئولین سازمان و مدیرعامل و مسئولین شرکت گاز، بررسی نحوه اجرای مبحث ۲۲، بررسی اجرای طرح همیار گاز، اصلاح فرم 5 و 6 با همکاری کمیته آبفا، فراخوان ارسال مقاله های تخصصی و …. از آن جمله هستند و مطرح نمودند که ۱۹ جلسه کمیسیون تخصصی تاکنون برگزار شده است.

سپس سرکار خانم مهندس طاهره عزتی دبیر کمیسیون تخصصی مکانیک در ارتباط با اهداف کلان و مشکلات پیش روی سازمان در راه رسیدن به آنها مواردی را عنوان نمودند و اعلام کردند که حضور مستمر اعضای هیات رئیسه کمیسیون تخصصی در شناخت مسائل و مشکلات سازمان در این زمینه بسیار موثر بوده است.

در ادامه آقای مهندس سعیدی ابراز امیدواری نمود که به زودی، صنف مجریان تاسیسات در سازمان صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شود در حال حاضر، تعداد مجریان تجربی گاز، کمتر از ۵۰ نفر (34 نفر) می باشد. در خصوص افزایش تعرفه نیز درخواست تسریع در ابلاغ مورد مذکور را دارند.

آقای مهندس چمانی عضو مکانیک هیات مدیره نیز درخواست نمود که اعضای کمیسیون در تصمیم گیریها بصورت تیمی عمل نمایند. همچنین پیشنهاد نمود که جهت شهرهای جنوبی استان (شهرستاهای عسلویه، جم، کنگان و دیر) یک کمیته نظارت مضاعف مکانیک تشکیل شود.

در پایان جلسه نیز آقای مهندس علم بلادی نائب رئیس هیئت مدیره سازمان از عملکرد مثبت کمیسیون تخصصی مکانیک تشکر کرده و درخواست نمود که فرهنگسازی در زمینه بهینه سازی مصرف آب و گاز توسط کمیسیون صورت پذیرد. همچنین کمیسیونها را بازوهای مشورتی هیات مدیره برشمرد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر

 

لینک فایل عملکرد سه ماهه اول گروه تخصصی مکانیک سازمان (لطفاً کلیک فرمائید)