به گزارش واحد روابط عمومی سازمان، بیست و دومین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور از ساعت 17:00 روز سه شنبه 25 تیر ماه 98 آغاز بکار کرد. تهران میزبان این رویداد ملی است که یکی از بزرگ‌ترین نشست های تخصصی مهندسان است.
بیست و دومین اجلاس هیات عمومی و سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در تاریخ‌های ۲۵ تا ۲۷ تیرماه با شرکت اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی استان ها و میهمانان ویژه کشوری و استانی در حال برگزاری است.

اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر نیز از ابتدای برگزاری اجلاس بیست و دوم در سالن محل برگزاری اجلاس حضور بهم رساندند.

دکتر جوان مجیدی دبیر هیات برگزاری بیست و دومین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مراسم افتتاحیه مراسم مطرح کرد: دومین جلسه عمومی که به استناد ماده ۱۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه برگزار می گردد فرصتی را فراهم می‌آورد تا در انجام تکالیف مندرج در آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هیئت عمومی نسبت به انتخاب و معرفی نمایندگان شایسته خود جهت عضویت در هشتمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اقدام نماید تا با همراهی وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط گام های استواری را در توسعه مهندسی و ارتقای جایگاه حرفه مهندسان و متخصصان توانمند حوزه ساخت و ساز کشور بردارند.

پس از آن جناب آقای دکتر حسینی معاون محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سخنرانی فرمودند و بیان نمودند که ما خود را در کنار جامعه مهندسان و شورای مرکزی همراه و همگام می دانیم. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: منتخبان باید متخصص، ژرف اندیش، پاکدست و دارای نگاه ملی باشند، امید دارم که رفتار حرفه ای و انضباط کاری سرلوحه امور برگزیدگان کشور قرار گیرد و بیان نمودند شورای مرکزی عصاره فضایل مهندسی کشور است و مهندسان متعهد و اخلاق گرا باید در راس امور آن قرار گیرند.

سپس آقای دکتر جمالی نژاد معاون محترم عمرانی وزیر کشور در پشت تریبون سخنرانی اجلاس مطالبی را بیان کردند و فرمودند: مقابله با تخلفات ساختمانی ضرورتی اساسی است. معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این مطلب می گوید: باید یک بازنگری و توجه ویژه به حوزه نظام مهندسی و ساخت وساز در کشور انجام شود تا به توسعه پایدار برسیم. جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در افتتاحیه اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن و برخط کردن اطلاعات با شهرداری ها افزود: شهرداری و نظام مهندسی ارگان های قدیمی و مهمی هستند و برخی اقدامات در حوزه شهری باید با همکاری آنها انجام شود. وی بیان کرد: باید یک بار دیگر جایگاه نظام مهندسی در کشور را بازخوانی کنیم و بتوانیم در این حوزه یک توسعه پایدار داشته باشیم.

مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که در جمع اعضای هیئت مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها در بیست و دومین اجلاس هیئت عمومی سازمان حضور داشتند با تأکید بر این مطلب افزود:
قانون برای سازمان نظام مهندسی ساختمان رکن تعیین کرده و این رکن مهم، شورای مرکزی است. به عقیده مهندس رجبی هیات مدیره استان‌ها می توانند موجب یا مانع توسعه نظام مهندسی و کیفیت ساخت و ساز باشند؛ چرا که چشم انداز و افق حوزه های کار و فعالیت باید توسط سازمان‌ها بر اساس قانون تعریف شود.

ریاست محترم شورای مرکزی یکی از مهمترین زمینه های رسیدن به آرامش در سازمان های نظام مهندسی ساختمان را آرامش در ارتباط بین سازمان و وزارتخانه عنوان کرد. ایشان اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست بازوی تخصصی و فنی دستگاه‌های اجرایی باشد که می‌توان در این خصوص برای رونق مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کرد و به عنوان محرکی در بحث سرمایه گذاری و ساخت و ساز از طریق اعصای سازمان عمل نمود.

در آخرین بخش از سخنرانی های اجلاس بیست و دوم وزیر محترم راه و شهرسازی کشور سخنرانی و مطالبی را بیان فرمودند. مهندس اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه مهندسی کشور فرصت ساز و زندگی آفرین است، از سازمان نظام مهندسی ساختمان دعوت کرد در رونق تولید طرح اقدام ملی و همچنین اجرای آیین نامه کنترل شهرسازی که به زودی تدوین می‌شود نقش خود را ایفا کند و تأکید کرد ساخت وساز در کشور باید از سوی عناصر دارای صلاحیت و صاحبان کرسی فکر مدیریت، عملیاتی و اجرایی شود. وزیر محترم راه و شهرسازی که در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، موسوم به “پارلمان مهندسی کشور” سخن می گفت، ضمن تأکید بر نقش مهندسان در اعتلای ساخت و ساز، از جامعه مهندسی خواست در جهت رشد و تعالی کشور گام‌های اساسی بردارد. وی ارتقای قابلیت در رشته‌های مهندسی را در زمره فوری‌ترین نیازهای کشور عنوان کرد و توضیح داد: جامعه مهندسی کشور جزو جوامع فرصت‌ساز و زندگی آفرین است. که می‌تواند به واسطه تنوع رشته‌هایی که در آن وجود دارد پیشرفت کشور را محقق کند و موجب عزت و غرور ملی شود. ایشان با تأکید بر اینکه مهندسی در تمامی رشته‌ها پیشران توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود گفت: اگر جامعه مهندسی به خود مشغولی و کوته‌بینی دچار شود و در مسیر صعود نباشد ، لطمه بزرگی به جامعه بزرگ مهندسی و ساخت و ساز کشور وارد می‌آورد. به همین دلیل باید با احساس تعهد، وجدان کاری،خلاقیت، و نوآوری بتواند در جهت شکوفایی ساخت و ساز در همه ابعاد نقش ایفا کند و سازمان نظام مهندسی در این حرکت باید به سازمان معیار تبدیل شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: ساخت و ساز در کشور باید از سوی عناصر دارای صلاحیت و صاحب فکر مدیریت، عملیاتی و اجرایی شود.

در آخرین بخش از برنامه بیست و دومین اجلاس نیز رأی گیری برای انتخابات هیئت رئیسه اجلاس برگزار شد که آقای مهندس راویان دبیر هیئت مدیره سازمان به عنوان دبیر هیئت رئیسه اجلاس از سوی اعضا حاضر در جمع انتخاب گردید.

در بخش پایانی نیز با سخنرانی رئیس هیئت اجرائی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی و اعضای هیئت رئیسه اجلاس در خصوص برگزاری نحوه انتخابات روز اول اجلاس بیست و دوم کار خود را به پایان رساند و هبئت اجرائی اجلاس خود را برای برگزاری روز دوم اجلاس در پژوهشکده نفت کشور آماده نمود.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر